Pilates
Voor een sterk en soepel lichaam

Pilates

Je zou Pilates kunnen omschrijven als een “inspannende ontspanningsles”. Low impact trainingen met vooral grondoefeningen op rustige muziek. Pilates gaat terug naar de basis: terug naar alle natuurlijke bewegingsvormen, terug naar de natuurlijke spierketens. De kracht zit hem vooral in de eenvoud en combinaties van de bewegingen. Zowel kracht, lenigheid als stabiliteit komen aan bod. Het is een effectieve training die je spiergroepen versterkt én rekt om een sterk maar ook soepel lichaam te krijgen.

De nadruk ligt op je core. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans en vermindert het risico op blessures. Daarom is het juist zo goed om deze stabiliteit van je kern te trainen: het korset van spieren rondom je rug, buik en heup/bekken. Deze spieren gebruik je dagelijks bij vrijwel alles wat je doet.

Hoe ziet een les pilates er uit?

We beginnen de training met een warming-up om de spieren op te warmen. Als de spieren warm zijn doen we spierverstevigende oefeningen. De basis van deze oefeningen ligt altijd in de core, maar de oefeningen hebben effect op jouw hele lichaam. We sluiten af met een cooling- down om weer tot rust te komen. Wij raden aan om de Pilates training met een krachtigere training te combineren voor een optimale sportcombinatie. Wij zorgen voor een matje om op te trainen. Neem zelf comfortabele sportkleding en -schoenen, een flesje water en een handdoek mee.

Behalve de oppervlakkige spieren worden bij Pilates dan ook voornamelijk de dieper liggende spieren rondom de wervelkolom en in je bekken getraint. Het zou dus goed kunnen dat je door de Pilatesmethode spieren ontdekt waarvan je niet eens wist dat ze bestonden! Trek comfortabele sport kleding aan en neem een flesje water en handdoek mee.

Online inschrijven

De komende groepslessen staan gepland op:

  • woensdag, 11 december om 10:00 - 11:00 uur
  • donderdag, 12 december om 09:00 - 10:00 uur
  • donderdag, 12 december om 10:00 - 11:00 uur
  • vrijdag, 13 december om 09:00 - 10:00 uur
  • maandag, 16 december om 10:00 - 11:00 uur
  • maandag, 16 december om 11:00 - 12:00 uur
  • maandag, 16 december om 19:00 - 20:00 uur
  • maandag, 16 december om 20:00 - 21:00 uur
  • woensdag, 18 december om 10:00 - 11:00 uur
  • donderdag, 19 december om 09:00 - 10:00 uur